Úvodní stránka » Aktuality » Zájezd do Anglie

Zájezd do Anglie

Londýn a jižní Anglie
Ve dnech 4 . – 9. března jelo sedmnáct žáků z osmého a devátého ročníku na výlet do Anglie.Náš pobyt začal po 24 hodinové cestě do Anglie autobusem a přes kanál La Manche trajektem. Hned první den v Anglii nás čekala celodenní vycházka po centru Londýna, při které jsme viděli například Buckinghamský palác, Big Ben , Westminsterské opatství, Buckinghamský palác, Traffalgarské náměstí nebo Stamford Bridge, což je fotbalový stadion, kde hraje slavná Chelsea FC s Petrem Čechem v bráně.K večeru si nás rozebrali do rodin a já při rozhovoru s hostiteli nepříjemně zjistil, že mé sebevědomí v angličtině bylo poněkud přehnané.Bydleli jsme na předměstí Londýna. Překvapilo mě, že hlavní vchod mají z boku a vepředu měli pouze velké okno. Jejich dům byl poměrně malý, ale za to dobře vybavený. Hned po vybalení jsme šli na večeři. Večeřeli jsme však sami, jelikož bychom se všichni k jednomu stolu nevešli. Další den byla typická snídaně, cereálie s mlékem a topinka.Ráno jsme jeli na výlet do Brightonu. Zde jsme viděli velkého muže vyrytého do trávy. Dále mořské akvárium a nádherné bílé útesy, ze kterých byl neobyčejný výhled na kanál La Manche.Večer jsme se opět rozešli do rodin, večeře byla pro Anglii typická, totiž hranolky a ryba, po dobré večeři jsme šli spát, abychom nabrali síly na další den. Ráno byla stejná snídaně jako včera, ale to nevadilo. Na tento den byl přichystán výlet do Kentu, kde jsme viděli zámek Leeds, palác, zajímavý labyrint, který jsem prošel jako první a gotickou katedrálu v Canterbury. Večer zase rozchod do rodin, tentokrát už naposled. K večeři jsme měli těstoviny s omáčkou. A ke snídani cereálie, ale tentokrát bez topinek, na které nezbyl paní domácí čas, ale můžeme říct, že se nám u nich velmi líbilo.Poslední den v Anglii jsme strávili jako první den v Londýně a nás čekala celodenní vycházka. Nejprve jsme viděli Tower Bridge, pak bývalý námořní dok, a slavný most Millennium Bridge. Dále jsme byli v Národním historickém muzeu a na Greenwich rozdělující Zemi na dvě polokoule.A nakonec už jen cesta domů, která se zdála kratší než ta do Anglie, jelikož jsem ji skoro celou prospal únavou. Pobyt byl pro mne nezapomenutelný, poučný a neobyčejně zajímavý, moc jsem si jej užil.   Jan Palme, 8. ročník